.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا شما حقیقتاً تابع رهبری هستید؟

به فاصله یک روز از فرمایشات رهبر انقلاب در جمع طلاب و روحانیون و مبلغین در آستانه ماه محرم، سخنان تندی از زبان برخی چهره های سیاسی نزدیک به دولت بر زبان رانده شد که به نظر نمی رسد سنخیتی با توصیه رهبر انقلاب مبنی بر حفظ آرامش داشته باشد.

به گزارش« فردا» رهبر انقلاب در بخشی از سخنان مهم و روشنگرانه خود، نیاز کشور را امنیت برشمردند و تاکید کردند: «...همه کارها باید با آرامش انجام شود. حفظ آرامش و امنیت مهمترین وظیفه است. دشمنانی که به دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش هستند با مردم طرف هستند و البته دستگاههای قانونی هم وظایفی دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.»

حفظ آرامش و کاهش تنش‌های سیاسی عمده محور رایزنی و فعالیت های برخی چهرهای سیاسی میانه رو در طول چند ماه گذشته بوده که به نظر می رسد به نتیجه مطلوبی نرسیده است. تاکید رهبر انقلاب بر حفظ آرامش موید ضرورت این موضوع در شرایط فعلی است.

در این میان تندروی‌هایی از هر دو طرف موافق و مخالف نتایج انتخابات ریاست جمهوری شده و می‌شود که مانع از رسیدن به نقاط اشتراک و وحدت است. برخی شعارها و رفتارها در حاشیه مراسم مختلف همچون روز قدس، 13 آبان و روز دانشجو از طرف حامیان جنبش موسوم به سبز و اصرار رهبران آن بر نظر خود مبنی بر نپذیرفتن نتیجه انتخابات از جمله تندروی‌هایی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

با این وصف آنچه دور از انتظار است بروز برخی رفتارها و اظهارات از جانب موافقان نتیجه انتخابات است که عمدتا از حامیان و نزدیکان دولت محسوب می‌شوند و همواره بر ولایت‌پذیری و فصل‌الخطاب بودن رهبری تاکید می‌کنند.

رهبر انقلاب علاوه بر تاکید بر حفظ آرامش، در سخنان گذشته خود به صراحت همه گروه ها و جریانات و بخصوص رسانه ها را از اهانت و تخریب شخصیت ها بر حذر داشتند. اما آیا آنچه روز دو شنبه روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی، به زبان آوردند، در راستای تبعیت از فرمایشات رهبری بود؟ آیا حمله و هجمه علیه رئیس مجلس خبرگان رهبری و اتهام «خیانت یه رهبری» نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مقدمه برقراری آرامش مورد نظر رهبر انقلاب است؟

آغاز دوباره تخریب نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی و انتشار اخبار کذب علیه ایشان، چه کمکی به برقرای آرامش در کشور می‌کند؟ بیان اظهاراتی همچون «موسسه تنظیم و نشر آثار امام به جایگاه تجمع منافقین تبدیل شده است» و به اصطلاح افشاگری‌های آیت‌الله یزدی علیه هاشمی رفسنجانی و متهم کردن وی به ترویج خشونت و حکومت نظامی، کدام مشکل کشور را حل می‌کند؟

قصد این نوشتار دفاع از هیچ شخصیت و گروه سیاسی نیست، بلکه توجه دادن به این نکته است که؛ انتظار از آنها که خود را مطیع بی‌چون و چرای رهبری می‌دانند، بیشتر از کسانی است که از ناحیه همین افراد، متهم به فاصله گرفتن از رهبری هستند. اگر رهبر انقلاب بر حفظ آرامش کشور تاکید می‌کنند، بی‌شک افق دورتری را می‌بینند که حفظ وضع موجود و ادامه تنش‌های سیاسی، هزینه‌های گزافی را بر کشور تحمیل می‌کند.

در چنین شرایطی که هجمه‌های تبلیغاتی و جوسازی‌ها در کنار تهدیدهای خارجی هر روز بیشتر می‌شود، آرامش و وحدت نیاز ضروری کشور است. دامن زدن به تنش‌ها با هر بهانه و توجیهی که باشد، بر اساس فرمایشات رهبری، نیاز امروز کشور نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 آذر 1388
تابع يك شخص بودن اصلا پسنديده نيست انسان بايد كلام شخص را بشنود ودرصورت نيكو بودن ازان تبعيت كند (قران كريم)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.